Dron liga
Dron liga je projekt za darovite učenice i učenike srednjoškolske dobi koji omogućava
usvajanje naprednih STEM tehnologija kroz mentorirani, metodički oblikovan, kontinuirani, praktični
rad s dronovima. Projekt se provodi kao kombinacija paralelnih aktivnosti. Nastavak je projekta
započetog i provedenog u ranijem ciklusu od strane prijavitelja Hrvatskog interdisciplinarnog društva,
udruge koja je u projektu Dron lige preuzela ulogu partnera na projektu. Dron liga tako ima odličnu
bazu, odnosno iskustva, od prethodnog prijavitelja projekta istog sadržaja koji se sada kroz projekt
Dron lige širi na nove ciljane korisnike, lokalne zajednice itd. Prethodna će iskustva biti nadograđena
novim spoznajama i potrebama uočenim tijekom provedbe prethodnog projekta.
U šk. god. 2023./2024. u projektu je sudjelovalo 12 škola partnera. Na održanim edukacijama
sudjelovalo je 50 nastavnika-mentora i 100 učenika. Od 12 škola i udruga partnera, na završnom
natjecanju sudjelovalo je osam partnera. Prijavitelj je organizirao uvodnu radionicu za sve timove u
partnerskim institucijama (početno događanje) u prosincu 2024. (na uvodnoj radionici sudjelovalo je
15 mentora i 50 učenika) te završno događanje u Hotelijersko-turističkoj školi u Zagrebu.
Za šk. god. 2024./2025. prijavljena su 22 partnera, od čega 15 škola i 7 udruga koje rade s darovitom
djecom:
- Centar za odgoj i obrazovanje Dubrava – učenici s teškoćama i učenici s posebnim
potrebama - Ekonomska škola u Šibeniku
- Gimnazija Požega
- Hotelijersko-turistička škola u Zagrebu
- Hrvatsko interdisciplinarno društvo
- Institut za popularizaciju znanosti
- Klub Lipovljani
- Medicinska škola Šibenik
- Poljoprivredna škola Opuzen
- Prometno-tehnička škola u Šibeniku
- Srednja škola Blato
Srednja škola Ilok - Srednja škola Nova Gradiška
- Srednja škola Novska
- Srednja škola Topusko
- Tehnička škola Požega
- Tehnička škola Ruđera Boškovića u Vinkovcima
- Tehnička škola Ruđera Boškovića u Zagrebu
- Udruga Bespilotni sustavi u kriznim situacijama
- Udruga DAR
- Udruga informatičara
- Udruga Profesor Baltazar
Od 22 partnera, njih 20 priprema natjecatelje. To podrazumijeva edukaciju za 80 nastavnika
mentora i 200 učenika natjecatelja. Suradnja prijavitelja i partnera jamči održivost i pojačanu
kvalitetu projekta te širenje među nove korisnike.
Prijavitelj osigurava dronove svim partnerima-sudionicima na projektu (za nastavak projekta
predviđena je nabavka 20 dronova modela DJI AVATA 2 Fly More Combo – s čime bi se izjednačili i
osigurali ravnopravnost u natjecanju), materijal za izradu poligona, sastavlja zadatke, priprema i
distribuira radne i nastavne materijale, organizira online konzultacije te organizira početne i završne
susrete.
Početna radionica u prostorima partnerskih institucija kod svakog tima zasebno sastoji se od
sljedećih elemenata: svi sudionici dobiju skripte jedan mjesec prije radionice i polaganja kako bi
ovladali osnovnim tehničkim znanjima za polaganje i dobivanje certifikata za upravljanje dronovima.
Potom slijedi radionica se sastoji od trodijelne edukacije:
teorijskoga dijela
- praktičnoga dijela radionice
- online polaganja
U radionici sudjeluju minimalno dva do četiri mentora (nastavnika) od svakog partnera, kao i
10 srednjoškolaca/korisnika. Susrete kod svih partnera na projektu održava edukator za mentore (K.
Čanić), edukator za učenike (H. Uzeirbegović) i edukator za praktični dio nastave (M. Rapinac).
U radionicama se rješavaju problemska pitanja vezana za izradu poligona i letenje dronom,
provjerava se opće predznanje iz STEM predmeta itd. Korisnici na kraju sudjeluju u završnom
događanju, tj. natjecanju.
Edukaciju timovima za izradu poligona održava prof. dr. sc. Josip Stepanić iz Hrvatskog
interdisciplinarnog društva, redovni profesor na FSB-u, kao autoritet na ovom području. Također
izrađuje zadatke, prezentira simulaciju kako dron treba letjeti kroz stazu i sl.
Nakon provedenih početnih radionica, online sastanci/konzultacije trajat će sljedećih šest
mjeseci. Na završnom događanju pobjednički će tim dobiti nagradu u obliku naprednog drona za
položene licence, a drugoplasirani i trećeplasirani dobit će utješne nagrade. Svi će sudionici dobiti
ruksake s logotipom projekta, kape, majice, olovke…
Promocija Dron lige odvijat će se na znanstveno-popularnim događanjima (Znanstveni piknik,
Garešnica Infinity Festival i dr.). Pokrenute su Facebook i Instagram stranice pod nazivom „Dron liga
3.0“ na kojoj će se objavljivati tijek aktivnosti, rezultati, videomaterijali koje će snimati timovi (izrada
poligona, vježbanje i sl.)… Nadalje, otvorena je i TikTok stranica na kojoj će se također objavljivati
videomaterijali.
Cilj svih ovih aktivnosti je diseminacija aktivnosti i rezultata te vidljivost projekta u široj
javnosti što će posljedično rezultirati regrutiranjem potencijalnih novih sudionika/korisnika aktivnosti
Dron lige 3.0, pridobivanje zainteresiranih partnera za daljnje aktivnosti i sl.
Prijavitelj je zastupljen s voditeljem projekta, koji je ujedno i edukator sudionika/učenika, te
studentima pedagoških studija kao volonterima koji će pomagati na provedbi projekta. Prijavitelj
organizira predavanja i radionice, usmjerava volontere i prati njihov rad, vodi evidenciju volontera,
provodi promidžbene aktivnosti. Prijavitelj priprema radne materijale i upute za rad sa simulatorom i
dronovima. Za potrebe provedbe projekta zaposlenik iz partnerske Udruge Profesor Baltazar obavljat
će administrativne poslove u manjem dijelu radnog vremena; udruga će ujedno doprinijeti projektu
kroz aktivnosti na njegovoj promociji.
Partneri na projektu (škole i udruge) osiguravaju srednjoškolcima/sudionicima i mentorima
radni prostor u kojemu mogu provoditi aktivnosti i vrijeme za njegovo korištenje, sudjeluju na
projektu kroz aktivnu participaciju, osiguravaju računala koja su potrebna za provedbu edukacije te
ustupaju za potrebe projekta vrijeme i znanje mentora koji sudjeluju na projektu. U svakoj školi-
partneru mentor formira tim od 10 učenika na temelju procjene i vlastitog uvida u rad i interese
učenika. Mentor se upoznaje s pravilima i provedbom projekta te je podrška učeničkom timu.
Provedba projekta:
Učenici će naučiti izraditi poligon za letenje kroz metodu aktivnog učenja.
o Ishodi učenja: učenici će naučiti procijeniti valjanost ideja, zastupati vlastito
mišljenje te vrednovati, rangirati i izabrati ime tima; učenici će naučiti izraditi
poligon, koristiti nove i upotpuniti znanje korištenja poznatih digitalnih alata.
Slanje videozapisa nacrta poligona i odabir najboljeg poligona metodom učenja
putem rješavanja problema.
o Ishodi učenja: učenici će osmisliti način prolaska poligona, učinkovito
komunicirati i surađivati u digitalnom okruženju; rangiranjem poligona drugih
timova učenici će analizirati te informirano i kritički vrednovati druge ideje,
ali i objasniti te obraniti svoje mišljenje.
Priprema za završni susret – metoda učenja „misli-spari-podijeli“.
o Ishodi učenja: učenici će naučiti upravljati dronom, debatirati oko rješenja
prolaska kroz poligon.
Osmišljavanje rješenja za planiranje putanje koordiniranog leta dronova –
istraživačka metoda.
o Ishodi učenja: samostalno traganje za činjenicama i povezivanje različitih
područja znanosti.
Završni susreti i prezentacija poligona – metoda igre.
o Ishodi učenja: učenici će ovladati prezentacijskim vještinama, demonstrirati
stečeno znanje upravljanja dronom i planiranja putanje leta dronova.
Na projektu će u svim fazama projekta biti uključeno minimalno 12 volontera: dva do četiri
mentora iz škola (ukupno minimalno 40) te tri volontera prijavitelja. Volonteri prijavitelja također
posjeduju certifikat A1 te će biti na raspolaganju mentorima, pomagat će im pri provedbi projekta i sl.
Format susreta uživo odabran je izviše razloga: u tim susretima mladi stječu vještine kojima
iskušavaju svoje sposobnosti te uče postavljati i postizati zadane ciljeve. Također uspoređuju vlastita
znanja i vještine te postaju svjesni svojih prednosti i spoznaju vlastite slabosti, vide kako se njihovi
vršnjaci snalaze u istoj situaciji i sl.
Učenje s pozitivnim povratnim informacijama motivira mlade za rad na svojim vještinama.
Školskim timovima bit će postavljeno deset problemskih pitanja koja će dolaziti na tjednoj bazi, a bit
će vezana za opće predznanje iz redovnih STEM predmeta te za koordinirani let dronova. Edukatori
na projektu učenicima će elektroničkim putem postavljati pitanja te zaprimati, pregledavati i
konzultirati učeničke timove. Svaki učenički tim predložit će vlastiti model poligona za završni susret
na kojem je cilj ostvariti najbrži prolazak dronom kroz poligon. Timovi imaju mogućnost izbora
tehnike i načina izrade nacrta poligona. Učenici će snimiti videozapise u kojima će detaljno objasniti
nacrt poligona koji predlažu i načina prolaska drona kroz njega.
Na završnom susretu učenici i mentori izradit će natjecateljski poligon. Svaki od sudionika
završnog natjecanja imat će 30 minuta za isprobavanje natjecanja nakon čega slijedi natjecanje.
Natjecanje nadziru tri suca koji prema tipu letenja i brzini izrađuju listu najboljih škola. Svaki od
partnera može prijaviti dva tima. Timovi mogu biti muški, kombinirani (muški i ženski) i ženski tim.
Najbolja škola, najbolji tim i najbolji ženski tim dobit će pehar Dron lige, a svi će sudionici
dobiti medalje i diplome o sudjelovanju na natjecanju.
Arhiva naših vjesti
- travanj 2025 (1)
- ožujak 2025 (1)
- prosinac 2024 (1)
- rujan 2024 (1)
- lipanj 2024 (2)
- svibanj 2024 (1)
- svibanj 2019 (1)
- travanj 2019 (1)
- siječanj 2019 (1)
- studeni 2018 (1)
- lipanj 2018 (1)
- svibanj 2018 (3)
- veljača 2018 (1)
Nove objave
- Udruga Virtulci i PET PLUS pokreću projekt “Da Vincijev laboratorij”
- Radionica DA Vincijev laboratorij u VInkovcima
- Otvaranje Dron lige 3.0
- Promjena adrese
- Rudeš u Srcu
Arhiva
- travanj 2025
- ožujak 2025
- prosinac 2024
- rujan 2024
- lipanj 2024
- svibanj 2024
- svibanj 2019
- travanj 2019
- siječanj 2019
- studeni 2018
- lipanj 2018
- svibanj 2018
- veljača 2018